Született 1981. július 29-én, Oviedo környékén, spanyol állampolgárságú. Még csak 19 éves, amikor 2001-ben a Formula-1-ben debütál, és a sportág történetének 3. legfiatalabb pilótája lesz. Fiatal kora ellenére tehetsége és csúcssebessége hamar kivívja elődei tiszteletét. Miután bizonyította tehetségét mint pilóta, a 2002-es szezonban még igényesebb kulcsszerep vár rá mint a Renault istálló hivatalos tesztpilótájára. 2003-ban pedig először versenyezhet a Renault színeiben. Hamar meghálálja, hiszen augusztusban megszerzi élete első futamgyőzelmét nálunk, a Hungaroringen!! Ezzel Ő lesz a legfiatalabb futamgyőztes...
Pályafutása
1988-1998
Koránérő pilótaként már 3 éves korában beszáll a gokart küzdelmeibe és futamokat nyer a "legkisebbek" (1988-89), az "ifjúsági" (1990-91) és a "junior" (1993-94) kategóriában. Első sikerein felbuzdulva 1994-ben, 1996-ban és 1997-ben megnyeri a spanyol gokart bajnokságot. Karrierje nemzetközivé lesz, amikor 1996-ban megnyeri a sportág világbajnokságát, veleszületett gyorsaságát bizonyítva.
1999 Még csak 17 éves, amikor áttér az "igazi" versenyautókra, de természetes küzdőszelleméből semmit sem veszít. A Nissan Movistar Euro-Open Bajnokságon 9-szer indulhat pole pozícióból, és 6 futamgyőzelemmel az év végére megnyeri a bajnokságot. Teljesítménye természetesen magára vonja a harcedzett megfigyelők tekintetét, akik a követendő fiatal tehetséget látják benne.
2000
Hamarosan átigazol a Formula 3000-be és csatlakozik az Astromega csapathoz, ahol továbbra is meglepi gyorsaságával ellenfeleit. 18 éves, amikor felfigyel rá a Formula-1 elitje, többek között a különösen nehéz spa-francorchamps-i pályán elért győzelmét követően. Első Formula 3000-es szezonját a bajnokság 4. helyén fejezi be, s ezzel megnyílik előtte az út a Formula-1-be...
2001
Első Formula-1-es évében több figyelemreméltó eredményt is elér, melyekkel a benne rejlő lehetőségeket bizonyítja, és amelyek boldogsággal töltik el istállóját, a szerény Minardi-csapatot. Egy kevéssé versenyképes autóval lepipálja tapasztaltabb csapattársát és gyakran utasítja maga mögé számos vetélytársát, sőt egy alkalommal az első 10 között végez. Első Formula-1-es szezon: megbízás végrehajtva.
2002
Miután 2002-re elhagyta a Minardi versenyzőülését a Renault kedvéért, Alonso nagy lépést tett pályáján, hogy egy nagyszerű csapattal mélyítse el tudását és tapasztallatát. Tempója és elkötelezettsége azt sugallja: meredek felívelés áll a világbajnokságért versenybe szálló Renault előtt.
2003 Alonso a második teljes idényét tölti a Formula 1-ben, de első ízben egy élcsapat tagjaként. Ahogy fokozódik a csapat versenyképessége, ő is szeretne dobogóra kerülni. Sikerül is neki, többször dobogóra állhat, ráadásul Magyarországon felállhatott a legtetejére, és átvehette élete első 1. díját.
2004
A harmadik évét tölti a F1-ben, A harmadik évet tölti a F1-ben, év közben két csapattársa is volt, (aki eddig: Jarno Trulli és Jacques Villeneuve). az évet azonban élete és csapata legjobb eredményével zárta, hiszen Ő 4., míg csapata az utolsó pillanatig szoros versenyben(a BAR alakulattal) a 3. lett.
2005 Fergetegesen kezdte az évet, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy az első négy futamból hármat megnyert, egyen pedig harmadik lett csapattársa, Giancarlo Fisichella és Rubens Barrichello mögött. És a san marinoi futamon csodát tett, mikor az utolsó 10 körben maga mögött tudta tartani a másodpercekkel gyorsabb Michael Schumachert. Az év további részében is remekül szerepelt, 7 futamot nyert meg, s ezzel elhódította Kimi Raikkonen elől a világbajnoki címet, sőt, még a csapat VB-t is a Renault nyerte meg.
2006
Fernando Alonso |
bahreini |
maláj |
ausztrál |
san marinoi |
nürburlingi |
barcelonai |
monacoi |
Helyezések |
1. |
2. |
1. |
2. |
2. |
1. |
1. |
Pontok |
10 |
8 |
10 |
8 |
8 |
10 |
10 |
VB pontversenyben |
1. |
1. |
1. |
1. |
1. |
1. |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Giancarlo Fisichella |
|
|
|
|
|
|
|
Helyezések |
------------- |
1. |
5. |
8. |
6. |
7. |
6. |
Pontok |
0 |
10 |
4 |
1 |
3 |
2 |
3 |
VB pontversenyben |
9. |
2. |
3. |
5. |
5. |
6. |
6. | |